La moartea lui Vadim

Autor:mirimirela


Adăugat de: mirimirela

marţi, 15 septembrie 2015

A mai apus o stea,
S-a mai aprins o stea.
Ce va mai fi, doar Dumnezeu mai știe.
Mă simt neputincioasă,
Cum să-ți aduc eu,
Cel mai neînsemnat dintre români,
Omagiu de recunoștință, ție.
E Basarabia în doliu,
Plânge Bucovina...
Ne întrebăm cu toții
De ce s-a stins lumina...
Cum de e noapte iar, pe cerul nostru...
Te vei fi transformat cândva, în astru
Să ne înveți copiii, istoria străbună ?
Vei fi pe cerul nopții
O stea ? Un colț de lună ?
*
Să-i spui lui Păunescu
Ce dor ne e de el
Să-l cânți, pe Eminescu
Cu Aldea Ionel
Și fiindcă-a venit toamna,
Taineşte cu Nichita,
Compuneți un rondel...
*
Te-ai stins și tu, Tribune
Dar nu, nu vei apune !
Noi știm deja, Vadime
Că tu acum, te-ai dus
Să-i povestești de noi
Și bunului Iisus.


vezi mai multe poezii de: mirimirela


Detalii poezie:

  • »» Tema poeziei: Dragoste
  • »» Poezie de debut? nu
  • »» A mai fost postată pe acest site? nu
  • »» A mai fost postată pe alte site-uri? nu
  • »» Vrei să fie analizată critic? da
  • »» Poezia a fost înscrisă în tema săptămânii: Omagiu tie.


Distribuie pe:






Împărtăşeşte-ne opinia ta:

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.



Comentarii:

Dana, Mitică, apreciez intervenția voastră, dar cred că cel mai înțelept pentru noi toți, ar fi să nu mai răspundem niciunei provocări. Fiecare dintre noi știe exact ce are în suflet și în minte, nu trebuie însă să dăm explicații nimănui în legătură cu acest lucru. Personal, nu voi răspunde niciodată "prezent" altei ore de religie,în afara bisericii. Nu e treaba mea să judec pe cineva, cu atât mai puțin preoții. Ne va judeca pe fiecare, Cel ce s a jertfit pentru noi. Prin succesiune apostolică, preoții sunt reprezentanții Lui pe pământ, înzestrați cu Har și, așa cum este și zicala, trebuie să asculți ce spune preotul, nu să faci ce face el.Dacă voi avea nevoie de o lămurire, sau de un răspuns,îl voi afla doar la duhovnicul meu.În niciun caz pe un site de poezie.
Cu drag, respect și prețuire pentru voi toți,
mirimirela (autor)
duminică, 20 septembrie 2015



cat despre "Dacă voi nu Mă vreţi, vă vreau Eu"..nu Tatal a zis asa ceva...ci Alexandru Lapusneanu..in Biblie..nu e scris asa cuvant!
danab
duminică, 20 septembrie 2015



Horlaci.

Dacă voi nu Mă vreţi, vă vreau Eu, spune Tatăl Nostru ceresc. De ce nu veniţi la "Ora de Religie", aveţi... "furnici", sau ce aveţi? Iată că, am venit eu la voi dar, am şi dispărut ca măgarul în ceaţă. Nu mă vreţi... şi basta. Sunt în inferioritate numerică dar, să nu uitaţi că... Îl am pe Tata... voi (nu toţi), pe cine... satana aveţi ca... tată?

Mulţumesc.
pavalachepaul
duminică, 20 septembrie 2015



Domnule Pavel.. Dupa cum se vede, cred că ați reușit să aduceti ora de religie aici...

Eu vă respect mult, știți deja asta, dar....

Nu e bune să forțăm pe nimeni.. Nici să ne impunem părerea noastra cu forța..

Fiecare este liber in alegerile lui.. Nici măcar Dumnezeu nu obliga pe nimeni..

Deci.. Eu cred că daca ați fi mai atent in exprimare si la modul in care transmiteți mesajul, ați avea mai mare succes!!

Dar să nu uităm cel mai important lucru: să trăim noi in primul rând, si-apoi să spunem altora...

Căci:

Predica fără fapte este ca si un izvor fara apă..

Binecuvantari sfinte..
M Horlaci
duminică, 20 septembrie 2015



Doar la atei am auzit de indoctrinare. A da dreptate, ce denotă?

Oricum nu vă mai răspund... aşa am zis.
pavalachepaul
duminică, 20 septembrie 2015



ai perfecta dreptate,Mirror in ceea ce ai scris..eu una..subscriu!
cu drag,
danab
duminică, 20 septembrie 2015



Dragii mei prieteni virtuali, nu știu cum să vă mulțumesc pentru cuvintele voastre frumoase lăsate aici, dar o fac simplu : vă mulțumesc din suflet ! Vă mulțumesc pentru că m ați făcut să nu mă simt singură , vă mulțumesc pentru că mi ați fost aproape, vă mulțumesc pentru că m ați înțeles, dar mai cu seamă vă mulțumesc pentru că existați în viața mea !
Cu drag și prețuire pentru voi toți,
mirimirela (autor)
duminică, 20 septembrie 2015



Laurian > pozitia mea, cred ca este Impartiala[referindu-ma la faptul ca exprim ambele sensuri, atat pe scala +, cat si pe - ,latura umana evidentiind-o]. Suntem cu totii, supusi greselilor - insa, fie ea o greseala in sine, socotita de altii - sau nici o greseala, din perspectiva cealalta, trebuie sa vedem Latura Umana. Daca ducem la extrem Religia, prin Religiozitate, ne curma idealurile, ne paraziteaza fiinta, ne rupe de tot ceea ce a lasat Dumnezeu, ca fiind Frumosul, ca fiind Iubirea Aproapelui. Fiecare, iubeste dupa propria sa putere, cunoastere - indiferent ca mai sunt si cai ale distorsiunii. Nu putem numi pe cineva Eretic, sau sa il facem a se simti asa, doar fiindca nu ne imbratiseaza Crezul. Fiindca, daca acel Crez, nu coincide, nu inseamna ca merge in Iad - si alalalt in Rai. Iar a te fali, cu mersul in Rai - si zicand ca altul merge in Iad, comparativ, nu este decat o Mandrie, o Slava Desarta. Nu poti cita toata ziua Biblia, vrand a aduce pe nu stiu cine pe nu stiu ce poteca pe care o vezi, insa, cand vine vorba de a arata Blandetea, de a arata Iubirea, manifestandu-se, sa claclezi. Pai, Asprime? Mandrie? Asemenea lucruri, nu numai ca suprima Iubirea de Aproape, dar si Dezbina. E o manipulare inalta, precum cea din vremuri cand oamenii, erau siliti, torturati, intr-a accepta un Crez. Deja nu mai este exprimarea Luminii, ci a Intunericului. Am vrut sa arat toate acestea. Nu spre judecata cuiva. Ori, daca am mustrat, am facut-o pe buna dreptate. Caci, oamenii, asa cum sunt ei, crezand si ei dupa mintea si priceperea lor sau nepriceperea-le, ori iubind asa in felul lor, scriind dupa cum vad si ei, imbratisand un Crez al lor, propriu, oare, acestea, nu sunt manifestari? Si de ce sa dezbinam? De ce trebuie mereu, sa se sfadeasca cineva? De ce trebuie mereu sa li se Impuna, ceva? Iata de ce.. si mustrarea mea, asupra-i. Ca tot intru indreptare, este. Ajunge, cu atata Asprime - lumea e satula de asta. Ajunge cu atata InDoctrinare - lumea, de asta e dezbinata. Ajunge cu atata.. Mandrie... Cine va sa predice Sfanta Scriptura, sa ia sama la acestea!.. Ca Nu Se Cade sa dezbine, in loc sa uneasca!..

Cat despre cealalta parte, multumesc la randu-mi, pentru popas asupra scrierilor si fie ca sa iti fie de folos; cu drag, le-am impartasit. Ca si altii, la randu-le, sa beneficieze - si poate la fel, a face, candva.
Prefer apelativul "tu" , desi am situatii, cand folosesc "dvs". Insa, pentru mine, ambele, arata acelasi respect. Sper ca nu jenez, ca vorbesc asa ca si cum mi-as vorbi mie insumi. Is cam incalcit eu la vorba. Ori, respectul este reciproc.

Th3Mirr0r
th3mirr0r
duminică, 20 septembrie 2015



Nu va cunosc decat de pe acest minunat site domnule th3mirr0r dar vreau sa va transmit aprecierile mele fata de pozitia dumneavoastra corecta in diferite ipostaze aparute aici. In orice lucru pe care il facem nu trebuie sa uitam sa fim UMANI.

Inca ceva: va multumesc din inima pentru carti si pentru tehnica literara.

Mii de scuze autoarei Mirimirela pentru ca am postat aici la aceasta frumoasa poezie dar sper sa ma inteleaga. Daca nu pot sterge comentariul fara nicio problema.
Multumesc
laurian
duminică, 20 septembrie 2015



Mihaela > Pai, asa este, cu toata dragostea, pentru a ceea ce inseamna A Fi Fiinta Umana!..
De asta pe vremea Inchizitiei, oamenii au ajuns torturati, sau folosite asupra lor alte metode care "sa ii converteasca" la o Distorsiune a ceea ce defineste "A fi crestin".
Asa ca.. Ajunge!.. Da pana cand? si Cat?!..

Th3Mirr0r
th3mirr0r
duminică, 20 septembrie 2015



th3mirr0r era timpul să aduci lumină!

Multă inspiraţie pe viitor Mirimirela
mihaela.sandu
duminică, 20 septembrie 2015



Paul > Iara folosesti aceleasi vorbe. Asa ca, iar te intreb: Se Cade?

"Rămâneţi precum sunteţi eu... merg mai departe spre... "Rai" şi fără voi.

Oricum, v-am dat nota 4 la... "Ora de Religie".

Este Demn, de a vorbi astfel?
Omule, nu cu Mandrie si Fala Desarta, se predica Biblia. Si nu cu Asprime si cu alte cele, asemenea, se cheama omul la a vorbi despre Religie. Ca iti spun eu: Abia Atunci, cand vei fi inteles toate acestea, eu voi fi primul, care voi participa, la ora de religie pe care tot o distorsionezi atat. Da pana atunci, lasa-ma-n plata Domnului cu asta, si mai lasa si pe oamenii acestia. Las-o in pace si pe biata femeie, etc. Ca Nu Se Cade.

Th3Mirr0r
th3mirr0r
duminică, 20 septembrie 2015



pavelache...vezi? nu poti ca sa iubesti pe cei ce te ignora....vezi tu? aici e diferenta..Isus,chiar si pe cei ce L-au ignorat si rastignit...EL i-a iubit pana la sfarsit!...

Mirimirela..in privinta titlului,este foarte bine..iar poezia,asa cum am mai scris,este foarte frumoas...scrisa din suflet...
nu te intrista mirela...din tot ceea ce citesti sau auzi,pune la suflet doar lucrurile ce te inalta,ce iti da aripi spre Iubire...eu te pretuiesc foarte mult si sant alaturi de tine....
scrie mai departe si nu te lasa descurajata de cuvinte care nu aduc pace in sufletul tau..
cu drag si aleasa pretuire,
danab
duminică, 20 septembrie 2015



Dragii mei,

Sunt foarte supărat
Şi n-am să vă mai scriu.
M-am dus şi v-am lăsat
Cu sufletul pustiu.

Nu poţi ca să iubeşti
Pe cei ce te ignoră
Când vrei să le vorbeşti
Religie, o... oră.

Rămâneţi deci, cu bine
Mă duc... vă părăsesc.
Mi-e dor, mi-e dor de... "tine"
Mi-e dor să te iubesc.

Mulţumesc.
pavalachepaul
duminică, 20 septembrie 2015



pavelache...cum poti sa spui ca tu mergi spre rai..si restul -pentru ca nu vin la ora ta de religie,unde intr-un final vei vorbi de unul singur-restul..dupa conceptia ta..merg..unde? in iad? cunosti tu viata cuiva? cunosti ru ceea ce gandeste,simte un om? eu -sincer-cred ca nici nu citesti Biblia asa cum te lauzi..ca daca ai citi-o,ai vorbi la CEl ce a scris-o..ai gandi ca EL te-ai purta ca si EL..
cum poti sa spui ca la capitolul ora de religie santeti varza? tu..te uiti,citesti ce scrii?
cum poti sa dai cu barda asa,fara de nici o remuscare si in stanga si in dreapta,intristand sufletele care nu ti-au facut nimic? atata doar ca nu vin la ora ta de religie...dar..la felul cum vorbesti si scri pe aici..cine sa vina? adu-ti aminte ca totusi santem pe un site de poezie,nu unul crestin,si trebuie sa te porti ca atare..nu bagi religia pe gat nimanui........daca cineva,este interesat..te va intreba...dar fara de asa ceva..lasa oamenii in pace...ca ceea ce ai scris pe aici,la poezia lui mirela,cuvintele tale nu sant demne de un "crestin"
Dumnezeu nu a impus credinta nimanui..cu biciul si vorbele aspre...ci EL a aratat DRAGOSTE si a facut DOAR BINE...ma gandesc ca ti-ar fi de folos sa iei exemplu de la EL..pentru mantuirea sufletului tau si ale celorlalti din jurul tau...de multe ori,cei ce se cred buni pentru RAI..vor ajunge in iad,ca ei ,in mundria lor,cred ca nu mai au nevoie de pocainta..si cei care se cred buni de iad,vor ajunge in Rai,pentru ca zilnic..ei isi curatesc haina sufletului pentru a avea parte de intrarea sfintilor in Cetate!
danab
duminică, 20 septembrie 2015



Asta se întâmplă Miri când oamenii nu știu să separe palierele vieții! Isus a predicat în templu și s-a distrat la nuntă! Iar tendința asta obsesivă de-a impune cu biciul credința și-a contabiliza păcatele tuturor - contravine total esenței credinței creștine și poruncii lui Iisus care a spus NU JUDECA! Iisus nu a dat procură nimănui să pună tunurile pe noi ori de câte ori cuiva i se pare c-am deviatde la modul cum percepe el divinitatea. Nici preoții n-au procură de judecători în ale credinței - ci doar de îndrumători! Dar nu cu forța - aceasta anulează iubirea din start! Iar fără iubire de care credință vorbim????? Relația fiecăruia cu Dumnezeu este o treabă privată și intimă a fiecăruia dintre noi, și așa cum nu privește pe nimeni relația mea de iubire cu iubitul meu, tot așa nimeni nu are de ce să se bage în relația mea de iubire cu Dumnezeu! Nici un om și nici o putere lumească nu are dreptul și căderea de a-mi distruge darul cel mai de preț pe care mi l-a făcut Dumnezeu: LIBERUL ARBITRU! Dreptul de a alege bine sau de-a greși - fiind singurul răspunzător de actele mele! Iar cei care folosesc credința pe post de baros pe care-l proiectează în țeasta ta - sunt tocmai fariseii care l-au și răstignit pe Iisus! Deci.....
Așadar aici să POEZIM, Dumnezeu e binevenit în casa poeziei câtă vreme îi metaforizăm lumina și iubirea! În nici un caz să nu permitem să fie transformat în obuz!..... Scuze Miri că m-a luat valul, dar dogmele și fanatismul agresiv mă proiectează instant în arenă!.... Sunt un om pașnic - dar când casa de lumină mi-e spartă știu și sabia s-o țin în mână!

Frumos omagiul tău Miri - fără îndoială că era nevoie pe aceste meleaguri de un Vadim, personalitate ardentă, colerică ca și Păunescu - aprindeau ușor oameni, situațiile explodau, oameni ai extremelor, dar când se întâlneau să vorbească despre țară, sau despre mamă (și cu Piersic) ce încântare era!!!! S-a scris și se va mai scrie despre el, și pozitiv și negativ, eu îi numesc pe astfel de oameni oameni-cutremur! Că suntem sau nu de acord cu ideile emise de ei, sau modul lor de manifestare, dizlocările produse de ei ne fac să ne reconsiderăm pozițiile, având un efect benefic în dezvoltarea noastră ca oameni!!!! Așa că apreciez poema ta! Cu drag.
Gerra Orivera
duminică, 20 septembrie 2015



Aveţi dreptate - "Dragoste" cu sila NU se poate.

Rămâneţi precum sunteţi eu... merg mai departe spre... "Rai" şi fără voi.

Oricum, v-am dat nota 4 la... "Ora de Religie".

Mulţumesc... NU vă mai deranjez nicicum.
pavalachepaul
duminică, 20 septembrie 2015



Nu fi trista Mirela!

Domnul Pavel nu este un om rău, dar suferă la capitolul: comunicare..
M Horlaci
sâmbătă, 19 septembrie 2015



Paul > acestea, consideri ca sunt DEMNE sa le rostesti?
"Mai veniţi pe la... "Ora de relidie" căci... sunteţi... "varză" la capitolui acesta. "
"Off... tare grei de minte sunteţi..."
"ai o bilă neagră... să ştii."
Crezi ca sunt demne, de-a le rosti, indiferent ca ai vrut a face un bine, cuiva, sau sa.. povatuiesti?
Nu ti se pare ca totusi, cam intreci niste limite?
Nu este prima oara cand faci astfel. Iti spun atat: Nu Se Cade.

Th3Mirr0r

[Mirela > imi cer scuze pentru interventie, insa am considerat necesar]
th3mirr0r
sâmbătă, 19 septembrie 2015



Te aș ruga să Îl lași, totuși, pe Dumnezeu să mă judece.
Și ți aș fi recunoscătoate dacă nu ai mai da tentă religioasă comentariilor pe care le faci la poezia mea; iar dacă nu poți, te rog să nu mai comentezi.
Mulțumesc.
mirimirela (autor)
sâmbătă, 19 septembrie 2015



Vai de voi... "leviţilor"... preoţilor căci, nici voi nu veţi intra în Împărăţia lui Dumnezeu, dar nici pe alţii nu-i lăsaţi să intre.

Aşa s-a exprimat Domnul Hristos, iar la... "moartea" lui Lazăr... şi nu numai; Domnul S-a supărat şi a repetat zicând: "N-a murit... DOARME". Şi, râdeau de El... dar, nu era râsul lor ci... al demonilor din ei.

Mulţumesc pentru atenţie... ai o bilă neagră... să ştii.
pavalachepaul
sâmbătă, 19 septembrie 2015



Off, dragă pavalachepaul, cum trebuia să fie intitulată ? La decesul lui... ( păi suntem la notariat ? ) , La adormirea lui... ( nici la biserică nu suntem ! ), este totuși un site de poezie... și din câte știu eu, și preoții folosesc acest termen -moartea- pentru a defini despărțirea sufletului de trup. Și nu cred că e absolut nimic greșit în această exprimare. Cu tot respectul pentru ceea ce încerci să faci cu credincioșii mai rebeli,
mirimirela (autor)
sâmbătă, 19 septembrie 2015



Iară moarte, iară...

Nu murim şi NU trecem în nefiinţă - viaţa continuă şi dincolo de mormânt. Off... tare grei de minte sunteţi... Aşteptăm... să se mai nască şi alţii căci, am fi... sute de miliarde şi... ne-ar ajunge mâncarea... apa... aerul?

Mai veniţi pe la... "Ora de relidie" căci... sunteţi... "varză" la capitolui acesta.
pavalachepaul
vineri, 18 septembrie 2015



Mulțumesc mult, Dănuta !
Eu îți mulțumesc ție, Aurel ! Din păcate, multe cuvinte și au pierdut din valoarea lor reală. .. în rândul lor intră, de exemplu, și cuvântul tovarăș. .. câtă frumusețe are în el acest cuvânt, dar ce frisoane de tristă amintire. ..
mirimirela (autor)
miercuri, 16 septembrie 2015



Frumoasă comemorare ,chestia cu Omagiu îmi aduce aminte de trista era comunistă când îl omagiam pe Ceaușești, parcă a devenit impropiu acest cuvânt cât s-a folosit în cinstea clanului dictatorului.
Emoții ar trebui să avem la orice poezie .Mulțumesc , Miri.
ALapis
miercuri, 16 septembrie 2015



emotionanta poezie,mirela..
cu drag,
danab
miercuri, 16 septembrie 2015



Dragii mei, , eu sunt emoționată sincer, citind comentariile voastre. Vă mulțumesc și vă prețuiesc ! Dumnezeu să fie bun și îndurător cu noi toți !
mirimirela (autor)
marţi, 15 septembrie 2015



Draga Mirela , m-am emotionat citind poezia ta , ai amintit si de Ion Aldea Teodorovici ...Cat de frumos a cantat el si frumoasa sa sotie poeziile lui Grigore Vieru...I-am intalnit intr-o iarna , in tarisoara noastra ...el , impozant , desi nu era inalt de statura, ea ...of, Doamne , cat de frumoasa era aceasta femeie !...
Moartea lor a fost un soc ... cand am scris tema am vrut sa pomenesc si de ei dar am renuntat ...Ma bucur ca ai facut tu asta , Mirela ...

Cu drag !
Adina Speranta
marţi, 15 septembrie 2015



Mare bucurie imi faac astfel de versuri! Multumesc Miri si ma bucur sa te gasesc aici , mereu mai frumoasa.
stomff
marţi, 15 septembrie 2015



Mare bucurie imi faac astfel de versuri! Multumesc Miri si ma bucur sa te gasesc aici , mereu mai frumoasa.
stomff
marţi, 15 septembrie 2015



Mereu incantatoare draga Mirela.
alex
marţi, 15 septembrie 2015



Foarte frumoasa poezie Mirela!

Totuși, plecare subită al domnului Vadim ne-a adus si un lucru bun si anume: niște perle de poezii..

Felicitări sincere..

Cu Prețuire...
M Horlaci
marţi, 15 septembrie 2015